vrijdag 4 november 2011

Muziekplatform MusicTribe: nieuwe stap in het uitbrengen van muziek

Op zaterdag 5 november gaat MusicTribe van start, een nieuw Nederlands online-initiatief voor artiesten die hun muziek zelf op cd willen uitbrengen.
 
 
Via www.musictribe.com kunnen artiesten (nieuw of bekend) makkelijk albums uploaden en aanbieden. De consument kan eenvoudig zoeken, luisteren en bestellen. MusicTribe perst voor elke bestelling een unieke cd en stuurt die op. Geen gedoe, geen voorraad, geen risico. Echte één op één uitwisseling tussen artiest en fan.

Artiesten bepalen zelf de verkoopprijs (vanaf €9,99) en daarmee hun winst per verkocht exemplaar. Desgewenst kan MusicTribe ook zorg dragen voor de digitale verspreiding van de muziek via platforms als iTunes en Spotify.


De ‘on demand’ dienst wordt 5 november gelanceerd en de verwachting is dat de catalogus snel zal groeien. Zo verschijnen exclusief via MusicTribe twee niet eerder uitgebrachte albums van Herman Brood, die 5 november 65 jaar geworden zou zijn. Het betreft Herman Live In Paradiso (met big band) en Ciao Herman.
 
Laatstgenoemde is een nieuwe versie van de cd Ciao Monkey, waaraan het duet When I Get Home (met Hermans dochter Holly Mae) is toegevoegd.

Diverse labels en artiesten hebben reeds toegezegd gebruik te zullen maken van de innovatieve diensten van MusicTribe. Onder meer het independent muzieklabel It's Your Record en singer/songwriter Levi Silvanie verkopen hun (fysieke) CD's via MusicTribe.

MusicTribe is een onderdeel van Brand Entertainment Network, een in Nederland gevestigd internetbedrijf dat zich specialiseert in on demand-toepassingen op het gebied van muziek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten